tisdag, januari 15, 2008

verision, vision, variation och Che Guevara under jord

En dokumentär om världens mest kända revolutionär, Ernesto Guevara de la Serna. Såg igår och jag tycker att jag är otroligt revolutionistisk genom att använda en annan bild än den vanliga.

Han sköts. Jag antar att jag inte går samma öde till mötes. Jag antar att jag, likt en grön skjorta i en hink med blekningsmedel, långsamt mister färgen till dess att jag inte är mer än en trasa i grått. Det vore lite synd tycker jag men det finns bättre saker att bekymra sig om nu... som till exempel att jag inte längre börjar klockan 11:10 på Onsdagar utan 8:00... med matte breddning. Aaaarrrghh!!!

Jag byggde en 2,2 dimetylpentan och en 2,3metyletylhexan idag. Tänk vad roligt man kan ha med kol, väte och lite syre då och då. Pah.

Läser på AFA:s (Antifascistisk Aktion) hemsida. Det är roligt. Mest för att deras tillvägagångssätt är minst lika vidrigt som vilken nazistisk organisation som helst, oftast till och med värre. "Antifacism är alltid självförsvar" står det... pff... visst. Jaja... dubbelmoralen finns i oss alla. Jag säger till exempel att man inte ska döda... ändå hade jag till min stora glädje ihjäl ännu några bananflugor idag.

Hynkel is speaking to the sons and daughters of the dubble cross.

heh... slut

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar diktatorn. Helt enastående film.