lördag, februari 02, 2008

Blott fyra tunna brädor att få vila i till slut

Panta burkar, sjunga falskt, tänka om, minimera det mesta, oroa för mycket, ångra för mycket, omformulera, bli missförstådd, bli intensivt beroende, hoppas på för mycket, längta igen, minnas igen, kommentera igen, omkonstruera allt, undvika slask, älska slask, jobba på Stena Line, vara tillbaka, kontrollera situationer, okontrollerbara omständigheter, det går lite för fort, jag rabblar bara rappakalja, antar att det är som vanligt, inte för att ingen förstår men för att jag inte direkt orkar visa förståelse tillbaka. Jag skrattade så jag vek mig. Det var sjukt. Det var inte så jag kände mig. Ursäkta bristen på styckeindelning. Klockan är halv två. Hah...

Nytt stycke: Det är lite för sent att vara opartisk. Jag vill inte vara objektiv. Självklarheterna duggar tätt men jag får en subjektivt redigerad bild av min omvärld. Om jag råkar hata dig av någon anledning... glöm det jag hatar ingen. Det hör till min självbild att jag är en tollerant och förlåtande person... som Jesus. Ja Jesus... han var nog reko. Narkos.

Inga kommentarer: