onsdag, november 28, 2007

Kompleterande ord beträffande dagen

"Det kommer inte ut ur hjärnan" sa min lillebror när han inte kom ihåg vad han ville ha sagt. Jag tackade för den fullkomligt lysande beskrivningen och klappade honom tröstande på kalufsen. Ja hjärnor.


Jag hämtade mina småsyskon på dagis idag och det är alltid lika intressant. Jag lade märke till det att min lillebror knatar. Jag går men han knatar. Envetet och sammanbitet. Ett fenomen inom gångarterna. Apropå gångarter: http://youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w
"It's not particularly silly, is it?" Guess what?


Och ni som inte tycker att John Cleese är ett abnormt storslaget geni på komikerfronten kan packa väskorna och bege er någon annanstans.

När jag kom hem från skolan idag var jag stressad. Jag är aldrig stressad. Det är ett tillstånd som bara existerar utanför mig. Som sagt: någonting i universums inre är fel. Igår frisyren och idag det här. Men kanske är det universums normaltillstånd att vara onormalt så att säga. Hur som helst. Jag var uppe i varv och behövde något lugnande. Jag hittade, snarare jag roffade åt mig, denna lugnande låt på njosnavelin's blogg. Tror att den hette "Nordlicht" och att det var Sällskapets låt. Men hur som så blev jag lugn av den. Tack.

Idag tänkte jag vara ohövisk mot alla som inte tycker som jag och här följer lite viktig info om hur man bör tycka.
Jag är alltså ateist. Därför gillar jag den här(Ricky Gervais driver med skapelseberättelsen): http://youtube.com/watch?v=NaEj3g5GOYA
och den här(norsk snubbe som driver med kristnas misstro till evolution): http://youtube.com/watch?v=kCiStLKzivM
Roliga tycker jag. Som den här bilden: http://w-uh.com/images/science-vs-faith.gif
Men givetvis respekterar jag kristna(religiösa över lag) men jag förstår dem inte. Men vad vet väl en liten skit som jag. Hans enorma, mastodontiga höghet bör ju veta mer. Jag svamlar. Klart han inte gör.
Jag har ett underbart citat här. Sagt av en kristen(vars intelligens antagligen ligger en bra bit under genomsnittet).

"One of the most basic laws in the universe is the Second Law of Thermodynamics. This states that as time goes by, entropy in an environment will increase. Evolution argues differently against a law that is accepted EVERYWHERE BY EVERYONE. Evolution says that we started out simple, and over time became more complex. That just isn't possible: UNLESS there is a giant outside source of energy supplying the Earth with huge amounts of energy. If there were such a source, scientists would certainly know about it. [emphasis added]"

hähä... man skulle bara vilja kommentera med en sånhär:


Sett den här förr?

Okej. Nu ska jag vara seriös. Med de här små pikarna mot kristna ville jag inte dumförklara någon eller liknande. Jag har bara kul på andras bekostnad. Förhoppningsvis tar ingen illa upp. Jag skulle inte göra det om jag var kristen tror jag... whatever.

Leafar

Inga kommentarer: