lördag, december 01, 2007

Beep: [Insert 'Rubric' here]

Nu är klockan över tolv och jag skriver om fredagen, igår alltså.

Jag hade som vanligt en "hemsk" fredag. På engelskan var det nationella prov, muntligt, och man fick veta saker man inte trodde/visste om personen som man inte visste mycket om. Sånt kan vara deprimerande. Komplexa tal. En trevlig svenskalektion innehållande bland annat flödesskrivning till musik. En "argsint" och en "sorglig/vemodig" låt(en låt med Soil och Mad world med Gary Jules). Och vår kemilärare myntade uttrycket "nästan jättestark syra" när han försökte sig på att förklara vissa syra/bas konstanter sista lektionen på veckan. Kul syra/bas skämt följer härmed:


Jobbet ordnade upp sig så nu har man pengaflödet någorlunda tryggat. Jag ska sälja pocketböcker numera och jag tror att de, trots överlägset antal intresseväckande faktorer, är mer svårsålda än hederliga front-kalsonger. Men vem vet?

Tänkte berätta om kvällen hos Ellen(det var ett rim) men jag insåg att 99,999...% av alla de som läser min blogg var med. Så vad finns det att säga? Jo, jag vann. Allt!

Jag fann mig själv synnerligen förvirrad idag(igår/fredags). Jag kände mig påträngande koncentrerad och jag som aldrig har ont i huvudet hade det idag. Tredje dagen i rad som något avviker fatalt från det normala. Huvudvärk, ett fenomen som tillhörde "alla andra". Trodde jag. Men icke. Jag har nu slutat grubbla över Kate Moss och finner istället en stor tillfredsställelse i att fundera över alternativa fortsättningar på Nils/Agda blahaet. Jag är inte särskilt produktiv på den fronten. Men allt har sin tid. Så nu är jag ödesmättad och stämningsfull och slänger in den här:


This part is going to be in english because Ellen wanted me to stop talking in english earlier. The problem is: I don't know what to write. Well, I could talk about my childhood and how exiting it is to grow up in a City... town?... village like Karlstad but nah... you'll just get bored to tears. Let's talk about something else. Time for example. Time is, for the moment, running out(i.o.w. I'm frickin' tired) Godnight.

Leafar

Inga kommentarer: