fredag, december 07, 2007

Konsten att välja musik till städningen av rummet och diverse skit

Precis vad det låter som. Jag gjorde helt rätt val när jag beslutade mig för att lyssna på Ebba Grön under garderobröjningen. Jag uttryckte infernaliskt hat till tonerna av "Beväpna er", vrålade ut min otålighet till "profit" och snyftade en stund till "die mauer". Starka rekomendationer till er som städar med andra ord.

Och dagen har varit tämligen lyckad. Brandlarmet gick av någon anledning och jag fick se en brandbil. JÄ!! Det var dock en av de sämre delarna på dagen. Precis när sista lektionen skulle till att sluta gick det och vi fick ta nästa buss.

Dagens låtar:
Razorlight - Golden touch
The Animals - House of the rising sun
Extremoduro - La verdad de la puerta de atras
Rammstein - Ohne dich

Det var nog vad jag lyssnat på.

Jag råkade av okänd anledning snappa upp att det är Idolfinal ikväll. Då vet ni det, så att ni kan hålla er på mils avstånd från närmsta tv-apparat. Ni kan tacka mig sen... med kakor eller kladdkaka vore gott. Jag såg Simpsons idag. Homer jobbade med att köra glassbilen. Jättekul.

Så jag måste citera Homer från ett annat avsnitt angående böcker:

Homer Simpson
: Books are useless! I only ever read one book, "To Kill A Mockingbird" and it gave me absolutely no insight on how to kill mockingbirds! Sure it taught me not to judge a man by the colour of his skin... but what good does that do me?

Den passade bra. I tvåan när vi skulle läsa en skönlitterär bok av en kvinnlig författare i engelskan så hittade jag just den boken och frågade mina vänner: "Är Tokilla Mockingbird en man eller kvinna?". Jag blev kallad Tokilla efter det. Så kan det gå.

Dagens konstaterande(i plural):
Det regnar igen. Det är mörkt fortfarande. Det är kyligt ute. Det är varmt här inne. Jag tror inte på tomten längre. Jag litar inte på mig själv längre. Jag hatar att jag hatar. Man kan inte vara säker på någonting. Jag är inte säker men jag tror att det är så.

Flödesskrivning:
Jag hade här tänkt skriva lite vad som dyker upp i huvudet och det är också precis vad jag råkar göra just nu. Det var kanske en av de längre meningar jag skrivit. Jag lyssnar på Keops Pyramid av Hoola Bandola band och jag blir lite gladare när jag får höra bra musik. De sjunger om Babylons torn och symboliken är faktiskt riktigt bra i den låten. Jag vill åka till Tibet och jag vill tågluffa och jag vill ha volontärer till nyår. Men framför allt vill jag kanske sluta flödesskriva. Mitt tangentbord tar lite extra stryk när jag försöker skriva lika snabbt som jag tänker.

Oh... man kan skriva pyttelitet. Och pyttestort.
Leafar

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag och Ellen tittade på idol och åt kladdkaka. Men du kom så sent att kladdkakan han ta slut. Ironi liksom... //Ida