torsdag, december 06, 2007

Jag har det som lite av en grej att skriva långa rubriker

Därför fick även den här en sådan. Åja. Igår var det julfest på Nv-programmet. 18:00 satt vi lydigt och åt mat som jag inte gillar. Julmat med andra ord. Sedan fick vi ris a la malta som efterrätt. Jag hatar risgrynsgröt och risgrynsgröt med grädde är väl ingen vidare uppgradering. Med sjuhelsikes mycket saftsås (som inte ska drickas) går det ner men saftsåsen (som inte ska drickas) tog ju slut direkt. Värdelöst. Men det var bara maten som var lite åt det svaga hållet. Resten var faktiskt kolossalt underhållande. Vid 21:45 drog vi dock vidare till Sticky fingers där det också var riktigt trevligt.

Idag var det dock tillbaka till normalitetens normala vardag. (Lagom är lagom)
Ett antal zombier närvarade vid första lektionen som började 11:45. Själv ser man ju till att vara utvilad(okej, det var en överdrift) och håller fast vid löftet att aldrig bli bakfull(full alls för den delen). Jag är halvnykterist. Jag är hälsosam på alla fronter... utom möjligtvis träningsfronten. Jag är aningen(okej, det var en underdrift) lat.

Nu ska jag diskutera rökning. Det finns massor av fördelar med rökning.



Fördel nr 1
Du har alltid en ursäkt för att dra dig ur sociala sammanhang med orden "jag ska bara ut å ta en cigg".

Fördel nr 2
Du ser helt enkelt genomhäftig ut i westernhatt och kisande ögon.

Fördel nr 3
Eftersom du röker har du alltid med dig tändare el. tändstickor. Det ökar dina chanser att överleva om du går vilde i skogen.

Det finns egentligen bara några få nackdelar.
1. Du dör (vilket du ändå kommer att göra)
2. Du får lungor som är svartare än nytjärad asfalt(Men svart är ju både trendigt och snyggt)

resten orkar jag varken komma på eller kommentera. Jag vill ha... lussebulle. Nu ska jag hämta lussebulle . Adjö då.

Leafar

1 kommentar:

Anonym sa...

wow, har aldrig sett saken på det sättet förut. (utom möjligtvis att man ser cool ut). Rökning ROCKS! tror jag ska börja. /Ida