tisdag, december 11, 2007

Löpsedlar gör mig förvirrad och min dag är som vanligt

Enligt Aftonbladet: Madeleine hade snyggast klänning på nobelfesten. (enligt modeexpert(naturligtvis))

Enligt Expressen/Gp: Silvia hade snyggast klänning på nobelfesten. (enligt modeexpert(naturligtvis))

Enligt Metro: Viktoria hade snyggast klänning på nobelfesten. (enligt modeexpert(naturligtvis))

Dagens I-landsproblem är alltså följande: Vem i helsike hade egentligen snyggast klänning på Nobelfesten? Hur ska vi klara oss utan att ta reda på det? Ska vi behöva avgöra själva? Nej hu så hemskt... Fler experter säger jag, som får rösta om det och sedan berätta. Ja, det blir bra.

I övrigt var dagen... kemisk. Vi hade kemilabb och sysslade med titrering. Det gick nog ganska bra. Natriumhydroxidens volym tycktes stämma överens med pKa-värdet trots allt. Det är bara att hoppas på att Fosforsyran, divätefosfatet etc etc också samarbetade. Hur gick det för dig Herr D.W? Inga missöden med vattenkranar eller så? Ingen Xenongas heller? HAHAHAHA (internskämt som är meningen att ni inte ska förstå) Victory!

Idag har jag inte:
1. Orsakat någon större eldsvåda (en mindre uppstod dock nästan vid matsalsbordet i morse)
2. Råkat ut för oväntade missöden (jag visste nämligen redan om att jag skulle slå mig någon gång under dagen)
3. Sett någon bra film (D'oh)
4. inte skapat en blandning med pH 13,23 (dubbla negationer, dah)
5. längtat till mitt jobb (inget ont om pocketböcker men: Ghaaaaah!!!! Jag hatar... morr)

Dagens väderprognos:
Kallt. Herr D.W skulle säga att det inte är kallt (för om man har på sig 4 parkas och ett masugn så anar man faktiskt en gnutta värme). Jag säger dock att det är kallt. Kallt och ruggigt och härligt mörkt. Jag gillar det. Enda nackdelen med denna underbara mörka årstid är att det är så förjordat halvkallt. Hit med snön och -20 men låt mig slippa den här blaha-höst/vinter-skiten.

Nu är jag trött på dagen. Ha det bra och hejdå och sov gott.

Leafar

Inga kommentarer: