lördag, december 01, 2007

Why does it rain? [2]

Nej, jag har ingenting emot regn. Jag brukar ta promenader i regn.
Idag regnade det. Men jag tog ingen promenad. Jag befann mig i regn men inte under en promenad.

Vad jag utförde:
1. Jag gick min "utbildning" i pocketboksförsäljning

That's it. I övrigt har jag bara varit avskärmad tror jag. Egentligen borde jag kanske be de jag träffade om ursäkt för det men jag tycker nog inte att jag gjorde fel. Jag kände mig ganska underlig idag. Inte ensam, för det låter så negativt, men kanske distanserad. Men det var bra tror jag. Som att se allting utifrån/inifrån.

Jag var med Ellen i stan när hon köpte sin tröja också. Paraplyet gick sönder och jag blev genomvåt. Ellen också antar jag. Men nöden har ingen lag och jag var hungrig. Åkte hem och åt. Lät dagen gå. Om man antar att tillståndet "gör något är (+) och tillståndet "gör inget" är (0) så tror jag att jag låg på "[error] the word 'gör' doesn't exist" vilket borde innebära (-). Jag befann mig, som så ofta, i ett tillstånd av ren tankeverksamhet. Vilket visserligen kan ses som att göra något och visst gav det något. Men det var det här att sätta sig upp i sängen och inse att man tänkt bort två timmar som fick mig att haja till. Det händer då och då men inte så ofta. Nog om mitt misslyckande som bland annat smakråd.

Eternal sunshine of the spotless mind. Såg den idag(igår/lördag) och ja, jag gillar den.

På grund av min oförmåga att gå och lägga mig kommer jag imorgon att:
1) Stiga upp med tanken "ivöoiahdknvölso????"
2) Konstant förbanna mig själv under de sju timmar jag är på jobbet
3) Glömma av viktiga saker
4) Komma på onödiga saker
5) Glömma av onödiga saker

etc.
Så det kanske är dags att tuppa av. Sov sött. Jag ska drömma om nått kul har jag bestämt mig för. Jag ska verkligen anstränga mig för att tänka på de mest underliga och bisarra saker jag kan komma på innan jag somnar och se vad det blir av det. Kan bli intressant. Rapporterar väl imorgon antar jag. Sov.

Leafar

Inga kommentarer: