måndag, december 03, 2007

Idag hade jag tänkt avhandla min dag... igen

Vi börjar med dagens visdomsord.

“To those of you who received honours, awards and distinctions, I say well done. And to the C students, I say you, too, can be president of the United States.”
George W. Bush

Jo tack. Vi märker det. Du kan vara alkoholist också. Pff... ja se USA. (Den meningen är inte längre än 5 rader, Ida. LÄS!)

Bush har hävt ur sig annat kul också:


Angående vapenlagar:

“I think we ought to raise the age at which juveniles can have a gun.”

Angående ekonomi:

“It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it.”

Angående fransmän/språk:

"The thing that's wrong with the French is that they don't have a word for entrepreneur”

Ja, jag säger då det. Tack för det Bush. Det känns tryggt att ha ett geni som du på en av de högsta posterna i världen.


Vi har i skolan fått i uppgift att läsa någon bok inom epoken modernismen. Jag funderade på Kafka ett tag men jag valde slutligen novellsamlingen "Onda sagor" av Pär Lagerkvist. Han är btw även min favoritpoet. Tillsammans med lite mer okända. Lars Forsell är bra också när jag tänker efter. Hur som helst. Jag har redan läst en av novellerna i den boken eftersom vi gick igenom en del av det i ettan. Den var bra. Svart var den också.

Dagens dikt(givetvis av Lagerkvist):

Intet är förgäves,
allt är du, o liv.
Varje stund som skänks mig
är ju du mitt liv.
Intet går till spillo,
intet strykes ut.
Intet för mig vilse,
bara hem till slut.

Rejält bra ärligt talat. Tack för idag. Nu ska jag duka bordet och snart även äta.
Fred ut//Leafar (plagiat, hahaha)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, men sen läste jag ju det också. möhö. Idag har varit en intressant dag för övrigt.

Anonym sa...

simon! härmis!!! :p
bush är allt en klipsk typ