fredag, december 14, 2007

Humoristiskt nog handlade mitt lucia-inlägg om talet 'e'

Det har gått ännu en dag, det är fredag och jag har dagens bas-spelande i ömma fingrar. Jag vet, jag är en mes. Fel... jag är inte manlig och jag tar det som en komplimang så försök inte ens. Dagen var, låt oss säga underhållande för att inte verka pessimistiska. Jag började dagen med klassråd. Det blev diskussioner kring massa trams. Jag la mig inte i... blev bara irriterad. Sedan var det matte... fortsatt räkning med komplexa tal, en hel del snackande om Stephen Hawkings och ja... that's it. Sen var det svenska. Läste ett stycke ur Ernest Hemmingway's "den gamle och havet". Fick höra en del kul om Hemmingway också. Han ska tydligen ha monterat kulsprutor på sin privata lyxyacht och åkt ut för att jaga tyskar under andra världskriget. En liten äventyrare alltså. Sen kemi med tidernas mest underhållande lärare. Tack för det. Nu slut. Adjö.(Lägger in lite bilder så att ni har nått kull att titta på)

Dire Straits

Världens näst bästa bok

Författaren till världens bästa samt världens näst bästa bok. (plus 'Norwegian wood')
Haruki Murakami

Adios amigos. Ahora, quizas voy a dormir un poco y despues tengo que llamar señor David. Hasta luego.

Leafar

1 kommentar:

Anonym sa...

I dag hade jag en benägenhet att till skillnad från dig, ej kunna hålla mig borta från töntiga disskussioner i klassrumsmiljö. För till skillnad från dig skrek jag ut min desperation i form av att nästan skälla ut lärarkandidaten för att han försvarade religonlärarens subjektiva hemsida (naturligtvis då religionläraren ej var i rummet), kastade bollar på folk i min klass under den tråkiga provgenomgången, skrev ett samhällskunskapsprov på tjugu minuter för att få komma hem en timma tidigare, samt haft en disskusion med filosofiläraren om ensamhet (utgick ifrån att den enda man kan se subjektivt är en själv, alla andra är objekt. Filosofilektionen var den första lektionen och därefter gick det bara utför, som du förstår.